Achtergrondinformatie en documenten

Waarom de stichting is opgericht en welke regels worden gehanteerd staat in de Oprichtingsakte.

Hieronder vind je informatie over de documenten die een rol hebben gespeeld in de aankoop van de Eester.

De brochure schetst de ontstaansgeschiedenis van het bewonersinitiatief en de betekenis van de Eester voor de buurt. In het kort wordt ook de wijze van financiering uit de doeken gedaan en alle relevante vragen worden van een antwoord voorzien.

Het bedrijfsplan biedt inzicht in de inkomsten en uitgaven van de Stichting de Eester voor een langdurige periode en het toont heel precies hoe de stichting aan haar verplichtingen denkt te voldoen.

Obligaties verkopen is een uiterst serieuze zaak. Het gaat om geld en met elke Eester-obligatiehouder gaan we een verplichting aan. Wat daar allemaal bij komt kijken moet goed worden vastgelegd. Daarvoor dient het obligatiereglement, waarin alles precies wordt geformuleerd en vastgelegd, zodat daar later geen onduidelijkheid over kan ontstaan.

In de privacyverklaring staat hoe de stichting omgaat met persoonsgevoelige gegevens, voor welke doelen ze worden verzameld en hoe wordt gezorgd dat ze integer en veilig bewaard blijven.